Ferrari on yksi maailman tunnetuimmista brändeistä. Se onkin uskomatonta kun ottaa huomioon, että sen tuotanto on aina ollut äärimmäisen rajattua. Jopa tänä päivänä Ferrareita tuotetaan noin 7000 vuodessa, joka on äärimmäisen vähän kun sitä vertaa vaikkapa Toyotaan ja sen automalli Corollaan, joita myydään joka vuosi jopa yli 40 miljoonaa kappaletta!
Punainen väri on ollut tunnusomainen italialaisissa autoissa aina moottoriurheilun varhaisimmista vaiheista alkaen. Kun esimerkiksi Formula 1:ssä alettiin nähdä sponsoreita, oli Ferrari ainoa talli, joka pysyi perinteisesti punaisessa univormussaan. Hyvin pitkään Ferrarin omistajien odotettiin lähes poikkeuksetta valitsevan nimenomaan punaisen auton. 1990-luvun alussa kaikista valmistetuista Ferrareista peräti 85% olikin punaisia. Sittemmin oletus punaisesta väristä ei ole ollut aivan niin tiukassa, vaan ostajat valitsevat rohkeammin eri värejä. Ferrarin ostaminen on upea kokemus, sillä auton saa räätälöidä itse makujensa mukaan.
Viime aikoina suositummiksi ovat käyneet kaksisävyiset autot. Niissä autoissa on kaksi erilaista väriä siten, että toista käytetään auton kattorakenteissa ja toista sen rungossa. Kaksiväriset autot ovat olleet ennenkin muodissa, sillä esimerkiksi 50-luvulla useat autot olivat kaksivärisiä. Ferrari on tarjonnut asiakkailleen jo usean vuoden ajan mahdollisuuden hankkia auto kaksivärisenä, mutta esimerkiksi muualla autojen maailmassa kaksivärisiä autoja ei vielä juurikaan näe.
Italian kielestä peräisin oleva nimitys “rosso corsa” eli kilpa-auton punainen kertoo jotain punaiseen yhdistettävistä ominaisuuksista. Punainen edustaa vauhtia ja vaaraa ja on muutenkin juurtunut italialaiseen autokulttuuriin. Aina 20-luvulta saakka Alfa Romeo, Lancia, Macerati, Abarth sekä Ferrari on kaikki maalattu useimmiten kirkkaanpunaisella. Enää punainen ei niinkään edusta kilpa-autoilua tai välttämättä edes vauhtia, vaan rohkeutta, näyttävyyttä ja voimaa. Sellaisia ominaisuuksia autoiltaan kaipaavat ne, joilla Ferrariin on varaa.